sâmbătă, 27 aprilie 2013

Daca... sunt?



  
Ţi-aş răspunde-ntr-un cuvânt,
Eu sunt apă şi pământ,
Sunt şi dor şi ram şi cânt,
Sunt o umbră pe pământ.
Şi ţi-aş zice dacă-aş şti...
De-am trăi doar veşnicii...
Când ni-s zorile pustii,
Am muri... sau am fi vii?
Aş alege într-o viaţă,
Să fiu vis de dimineaţă,
Aş alege de-aş putea...
Din ce ştiu... să am ce da,
Din puţinul meu de vreme,
Să am loc, să am ce cerne...
Să răspund cu o-ntrebare,
Veşnicia ta mă doare?
Sau... mă tem de moartea vie,
Care ştie ce-o să fie...
Pe când eu nu ştiu să-ţi zic...
Nu sunt mare, nu-s nici mic,
Întrebarea îmi e mare...
Moartea, n-are îndurare?
De iubirile trăite...
Ce sunt vii şi nemurite?
Stau ascunse-n aşteptare...
Pentr-o altă întrupare.
Ţi-aş răspunde, dar n-am vreme...
Să las timpul peste gene,
Râul să-l transform în mare,
Poezia-n sărbătoare...
Şi uitările în valuri,
Strânse strâns în zid de maluri.
N-am putere şi nici când,
Să m-ascund de vreun cuvânt,
Într-o umbră de trup sfânt,
Eu nu sunt nici zbor nici cânt.
Obosit m-aplec la rând.

Aş avea o rugăminte...
Dacă-adorm ţine-mă minte.
Cum am fost... şi nu cum sunt,
Că-s şi apă şi pământ



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu