marți, 19 februarie 2013

Scrisoare către mine...


Citirea se face pe răspunderea cititorului!
Cătălin Codru

Cred... Dumnezeu se plictisea...
Când l-a făcut întâi pe Sf. Petru,
Apoi de jucăria sa... i-a trecut cheful...
... Şi-aşa, şi-a modelat puţin ghergheful!
... şi-a vrut să-i fie omul zeiimetru.
Să stea-n genunchi... în faţa lui Sânpetru.
Şi-n faţa lui, tot ce e viu... în perimetru.
Aşa a fost în mintea Sa...
Si S-a purtat in mintea mea.
... S-a tot gândit cât este de puternic şi...
Şi-a făcut o mică jucărie...
E Creatorul... şi-are dreptul la robie.
Din lut sau ce-a găsit mai sfânt...
A luat o mână de pământ... şi a făcut
Cu el un legământ,
-Vezi... tu eşti chipul şi asemănarea mea!
N-ai voie să te bucuri, fără voia mea!
Dacă ar fi... să–ţi fie viaţa dragă,
Te dau afară din ogradă!
Dacă te pălmuieşte cineva...
Să vii să-mi spui... să mă mai pot juca!
Sau ştii... întoarce tu fălcuţa ta!
De crezi că ţie-ţi place altceva...
Nu mai râvnii... la bunul altuia!
În lumânări să-ţi faci averi,
Să-mbătrâneşti... să-ţi piară tot ce speri!
Doar boale şi prăpăduri... tu să ai!
Să fii smerit, să mi te rogi.. că poate-i.. rai!
Să te căzneşti cu palma de pământ,
Iar Eu, Cel Bun, Cel Drept, Cel Sfânt!
Să-ţi dau o arşiţă, o ploaie sau vreun vânt,
Să râd de tot ce-ţi este la pământ!
Tu, să te rogi... eu, te strivesc...
Că-i rău, ce-ţi place... sau e prea lumesc...
Să Mă respecţi... şi vorba ta... să fie laudă!
Să-Mi fii pe veci o voce ce mă-aplaudă!

Să nu te prind că-I dai cu blasfemia,
Că te reneg din toată veşnicia!
De-i crede tu cumva ceva...
Păi, crede!... şi nu cerceta!
Acu`... îmi trebuie vreun Moise...
Sau... vreun Alah... sau Buda...
Nuuu... Zamolxe!
Că-mi strică mie slova!
Căci eu sunt... un Iehova!
S-asculţi... iudeii... sunt poporul meu!
Nu dacul sfânt... vreun celt... doar un evreu!
În toată joaca asta, sunt un zmeu,
Mă simt puternic... ca un Dumnezeu!
Mă joc în mintea ta, de te resimţi
În loc să-ncerci să fii... sau să mă minţi.
Şi... viaţa ta să-mi fie o rostire,
Când ai să ştii!... să vii, să-mi dai de ştire!
Să mă gândesc la altceva...
La viaţa ta... la vreo manea...
Că m-am cam plictisit de ea!
Îmi fac eu jucărie din durerea ta,
Sunt cel ce râde când tu te frămânţi...
Sunt cel puternic... nu te rogi?
... nu vrei arginţii???
Mă părăseşti? Îmi spui că sunt... pierdut?
După-tot-ce-am făcut... ce am făcut???
Eşti crud cu mine... şi-mi provoci durere,
Te crezi vreun zeu, dar zeu sunt eu în emisfere!
Şi... de-ai să-mi fugi, te prind eu undeva...
Sunt zeu răzbunător... sunt viaţa ta!
... dar spune-mi tu... ce ţi-ar fi viaţa ta?
Dacă-n purtarea ta... n-aş fii durerea grea...
Ce te aduce... în genunchi-naintea mea?
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu