joi, 16 mai 2013

Verde de cupă,







Beau o cupă numai una,
Până nu-mi dispare luna,
Până nu mă-înec în zori...
Să mă scutur de fiori.

... şi o beau prea însetat,
Dându-mi seama că-am visat,
Că e dulce al ei nectar,
Lacrimă de felinar.

După doar o înghiţitură,
Simt amar curat în gură...
De pelin, de mătrăgună,
Adevăr, dar şi minciună.

După-o gura, două trei,
Vreau senin în stropii ei...
Şi mă face să îi simt,
Verde, gustul de absint

Caut o cupă mai mare,
Să simt dincolo de zare...
Şi am sufletu însetat,
De atâta căutat.

Simt că teama e în apă...
Şi, aş mai turna o dată,
Două trei măsuri de vin,
Pentru nopţile ce vin.

Sorb ca pe-o idee lumea,
Să îi savurez minunea,
Dar în loc de vis şi zare...
Mă aprinde o-ntrebare...

Câte cupe ar fi să gust,
Gândul să îmi fie just,
Marea să îmi fie mare,
Şi-adevărul desfătare?

Beau din cupa de-nceput,
Ce-am iubit, ce m-a durut,
Cu cât ştiu... nimic nu ştiu,
Cu cât scriu, am visul viu.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu